A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variables should be passed by reference

Filename: models/casemodel.php

Line Number: 112

Werving Van Neynsel | Onze kennis | Het Inventief | Communicatiebureau Tilburg

Van Neynsel

Succesvol werven met beperkt budget

Lees meer >

Werving Van Neynsel

Er is een chronisch tekort aan verpleegkundigen. Hoe kom je dan toch aan gemotiveerde en getalenteerde collega's? Zonder dat je vele tienduizenden euro's kwijt bent aan advertenties en werving? En misschien nog wel belangrijker: hoe behoud je bestaand talent?

Hoe hebben we het aangepakt?

Het Inventief heeft het budget dat de Van Neynselgroep had voor twee advertenties compleet anders ingzet, namelijk de arbeidsmarktcampagne 'Ja ik wil het verschil maken'. Allereerst werkten we van binnen naar buiten. Door middel van een serie kaarten en een Facebookgroep werd oprechte waardering uitgesproken voor de inzet van bestaande medewerkers. Zo trokken we de achterdeur verder dicht. Tegelijkertijd moedigden we medewerkers aan om stil te staan bij wat ze dagelijks doen en bereiken en het daar eens met familie en vrienden over te hebben. Werken bij de Van Neynselgroep werd zo een gespreksonderwerp aan menig keukentafel. 

Aanspreken op intrinsieke motivatie

Om vacatures doelgerichter en tegen lagere kosten onder de aandacht te brengen, ontwikkelden we een aparte, moderne vacaturewebsite met een verfrissende uitstraling. Daarnaast werden vacatures op relevante jobboards (zoals Monsterboard) geplaatst. De vacatures werden drastisch herschreven. Clichés over de CAO en werkzaamheden verdwenen en lezers werden aangesproken op intrinsieke motivatie en herkenbare talenten. De sollicitatieprocedure werd extreem eenvoudig gemaakt; sollicitanten hoefden slechts een kort formulier in te vullen en worden binnen twee dagen gebeld.

Wat is het resultaat?

In drie maanden tijd kon de Van Neynselgroep 66 nieuwe medewerkers verwelkomen, waaronder zeer moeilijk vindbare verpleegkundigen. Dit voor een budget waarmee normaal gesproken slechts enkele advertenties in dagbladen geplaatst kunnen worden. Ook werden de eerste stappen gezet om bestaand talent te behouden - veel medewerkers zijn actief in de Facebookgroep waardoor collegiale banden worden versterkt. 

 

Afbeeldingen

Werving Van Neynsel

Trots op

Luuk Luuk

Uw reactie