A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variables should be passed by reference

Filename: models/casemodel.php

Line Number: 112

Werving St. Elisabeth | Onze kennis | Het Inventief | Communicatiebureau Tilburg

Elisabeth ziekenhuis

Verleiden met onderscheidend vermogen

Lees meer >

Werving St. Elisabeth

Het St. Elisabeth Ziekenhuis positioneert zich als het liefste ziekenhuis van Nederland. Dat heeft aantrekkingskracht op patiënten, maar onvoldoende op nieuwe medewerkers. Zeker niet in de krappe markt van verpleegkundigen. Om toch aan voldoende medewerkers te komen, zal het ziekenhuis ook aantrekkingskracht moeten gaan uitoefenen op verpleegkundigen die het prima naar hun zin hebben bij hun huidige werkgever.

Hoe hebben we het aangepakt?

Om indruk te maken bij potentiële werknemers, zal het ziekenhuis zich sterk en onderscheidend moeten positioneren op de arbeidsmarkt. De meerwaarde van het ziekenhuis moet zichtbaar worden. Die meerwaarde vonden we bij het  traumacentrum van het St. Elisabeth Ziekenhuis. In de traumakamer komen patiënten binnen die bijvoorbeeld door een ongeluk ernstig letsel hebben opgelopen. Er is veel expertise voor nodig om bij dit soort trauma's snel en goed te kunnen handelen. Je bent letterlijk bezig met het redden van levens. Daardoor vervult het traumacentrum (waarvan er slechts elf zijn in Nederland) een voortrekkersfunctie in het ziekenhuis.

Aanspreken op professionaliteit

Zorgmedewerkers worden graag aangesproken op hun professionaliteit. Daarom hebben we een postermagazine ontwikkeld. In dit magazine vertellen een SEH-verpleegkundige, een operatieassistent, een IC-verpleegkundige en een chirurg over hun professionaliteit. Over hun expertise. Over hoe ze steeds vooruit denken en de drang om te excelleren op het gebied van traumatologie. Wie het magazine uitvouwt, ziet een poster die de enorme professionaliteit zichtbaar maakt waarmee betrokken verpleegkundigen en andere specialisten levens redden.

Deze poster is zowel intern als extern verspreid. Bijvoorbeeld tijdens de Open Dag van de Zorg.

Wat is het resultaat?

Je eigen medewerkers zijn je belangrijkste ambassadeurs. Met het postermagazine hebben we de medewerkers van het St. Elisabeth Ziekenhuis laten zien wat maakt dat ze trots kunnen zijn op wat ze doen en waar ze voor staan. We hebben ze een verhaal aangereikt waarin ze zichzelf kunnen herkennen en waarmee ze mensen in hun omgeving kunnen inspireren.

Nog meer uit je talenten halen

Voor diegenen die interesse tonen in het ziekenhuis, toont het postermagazine op overtuigende wijze waarom je bij het St. Elisabeth Ziekenhuis nog meer uit je talenten kunt halen. Zelfs iemand die tevreden is over zijn huidige werkgever, kan daardoor in de verleiding komen om toch te solliciteren.

Wat zegt de klant?

Wim Pleunis, hoofd communicatie st. Elisabeth Ziekenhuis: "Het postermagazine geeft niet alleen een goed beeld van de traumazorg in het St. Elisabeth, het is een visitekaartje voor het complete ziekenhuis. Alles waar het ziekenhuis voor staat, komt op de een of andere wijze in de poster terug."

Afbeeldingen

Werving St. Elisabeth

Uw reactie