Door de samenvoeging van GGz Regio Breda en GGz Midden-Brabant ontstond de nieuwe organisatie GGz Breburg. Deze nieuwe instelling voor geestelijk gezondheidszorg kreeg een nieuwe huisstijl en nieuwe communicatiestrategie met ‘duidelijkheid’ als kernwoord. In diezelfde lijn wilde de organisatie haar medewerkers binden: door duidelijk te zijn over wat de gefuseerde organisatie allemaal te bieden had. Een belangrijk smeermiddel daaraan moest het personeelsblad worden.
In samenspraak met de afdeling communicatie ontwikkelde Het Inventief een bladformule waarin de drie kernwaarden van GGz Breburg centraal staan: verbonden, verantwoordelijk en ondernemend. Dit niet door deze woorden continu te benoemen, maar door rubrieken en inhoud te creëren die aansluiten bij de kernwaarden. Duidelijkheid is het concreet maken van de visie, missie en het beleid van de organisatie.
Samenloop informeert en verbindt. Samenloop laat verschillende aspecten van de organisatie, haar mensen en haar functioneren zien. Samenloop poogt de drijfveren van medewerkers bloot te leggen en draagt bij aan de trots van medewerkers op hun werk. Het blad is een realistische afspiegeling van GGz Breburg en haar medewerkers van leerling secretaresse tot hoogleraar. Medewerkers die het blad lezen, kunnen zeggen: "Ja, dit zijn wij en dit is wat wij doen en ik snap waarom wij dit zo doen."