Pling 28
Zo krijgt u ze mee
Wie succesvol wil veranderen, moet mensen meekrijgen. Ze moeten geloven in de verandering. Trots zijn dat deze plaatsvindt. Hoe je dat voor elkaar krijgt? Til de horizon op. Onthul een nieuw perspectief. In Pling! 28 leest u hoe u dat doet.
Inhoud Pling! 28
- Onze kijk:
Intranet mag best gezellig zijn
- Focus:
Verbeter uw website
- In beeld:
De kracht van portretten bij huiselijk geweld
- Scrum: sneller resultaat dankzij sprints
Themakatern verandermanagement
- De Expert:
Een veranderproces volgens het boekje
- Ronde Tafel:
Geef vorm, kleur en smaak aan veranderproces
- De stelling:
3x een scherpe blik op verandermanagement
- Voormekaar:
Alle MT-neuzen dezelfde kant op
- Column: de olifant , de berijder en het pad
Download Pling 28
Pling 27
Bepaal de graaifactor
Hoe zorgt u ervoor dat medewerkers, cliënten en stakeholders het blad dat u voor hen maakt (of laat maken) bij u uit de handen grissen? Dat ze nieuwsgierig zijn naar wat u ze te vertellen heeft? In Pling! 27 leest u hoe u uw relatie-, cliënt- of medewerkersmagazine kunt verbeteren. Bijvoorbeeld met een scherpe bladformule.
Inhoud Pling 27
- Vraag van de klant:
Zusters Franciscanessen: Hoe maken we de verbinding met de maatschappij?
- Product in beeld:
De kracht van een creatieve sessie
- De snelkookpansessie: een nieuw profiel in twee dagen
- Beeldconcept Cello: 'Dit remt het hokjesdenken'
- Arbeidsmarktcommunicatie St. Elisabeth Ziekenhuis neemt een vlucht
Themakatern bladen maken
- Onze kijk:
Blad, beter, best
- Product in beeld:
Grijp de lezer bij zijn kladden
- Allerhande: een blad om van te smullen
- Bladendokter geeft zich bloot: het lingeriedenken
Download Pling 27
Pling 26
De kracht van verhalen
Goede verhalen plakken. Ze vertellen zichzelf door. Dat weten we al lang, maar een verhaal goed vertellen is een hele kunst. Wat zijn de geheimen van een goed verhaal? Hoe zorg je ervoor dat je boodschap overkomt en beklijft? In Pling! 26 wordt duidelijk wat goed vertelde verhalen uw organisatie kunnen brengen.
Inhoud Pling! 26
- U zegt het:
"Ik heb hoge verwachtingen van mijn bedrijfsblad
- Hoe komt strategie tot leven?
- 66 nieuwe collega's in 3 maanden
- Klanten willen wél op de foto
- Het onzichtbare zichtbaar en inzichtelijk
Themakatern storytelling
- Onze kijk:
'Een goed verhaal vertelt zichzelf als vanzelf door'
- Product in beeld:
Jij en de gehandicaptenzorg: Dicht-bij-mijn-bed-show
- Vraag van de klant:
Neos: Hoe kunnen wij ons merk versterken?
- Met een workshop naar een duidelijk verhaal
Download Pling 26
Pling 25 (Ouderenzorg special)
De toekomst van de ouderenzorg
De ouderenzorg is sterk in beweging. De AWBZ en Wmo zijn continu voer voor maatschappelijke en politiek discussie. Er wordt een gedwongen transitie gemaakt naar de wijk, omdat woonzorgcentra onbetaalbaar worden. De concurrentie en schaalvergroting nemen toe. In zo'n dynamisch speelveld waarin bovendien geen gebrek is aan vooroordelen, is goede communicatie van groot belang. Zowel intern als extern. Zowel naar medewerkers als naar cliënten. In deze special daarom aandacht voor communicatie in de ouderenzorg.
Inhoud Pling 25
- Revolutie in de ouderenzorg
- Het belang van communicatie in de ouderenzorg
- Sla de brug naar uw doelgroep
- Personeelstekort aanpakken door cultuurverandering
- Maak je eigen folder in vijf minuten
- De kracht van sociale media: deel, leer, ontdek
- Keuzes maken voor de toekomst
Download Pling 25 (Ouderenzorg special)