Ambassadeurs

Basistraining voor ambassadeurschap

Medewerkers die hun eigen verhaal vertellen zijn vaak de beste ambassadeurs voor een organisatie. Het Inventief ontwikkelde samen met Fundo Leren en VGN een aantal trainingen om medewerkers in de zorg op te leiden tot ambassadeurs. Al meer dan 600 medewerkers namen daar aan deel.

De start voor elke ambassadeur is de basistraining. Deze interactieve training van 1 dagdeel bereidt de ambassadeurs voor op het geven van gastlessen aan jongeren. Tijdens een inleiding, kern en slot wisselen de deelnemers ideeën uit over werkvormen en verhalen die zij kunnen gebruiken in hun gastles. Daarnaast is er de gelegenheid om in praktijksimulaties te oefenen.

De training wordt verzorgd door een trainer i.s.m. een acteur.

Maatwerk

De basistraining kan als in-company training worden verzorgd en op verzoek worden aangepast op een specifieke vraag.

Mail voor meer informatie naar vandervelden@inventief.nl of bel Pieter-Marijn (013) 583 70 77.

Voor wie: Medewerkers in de zorg

Wanneer: donderdagmiddag 10 maart en dinsdagmiddag 6 september 2016

Kosten: € 175,- p.p. excl. BTW

Nu inschrijven

Ambassadeurs

Vervolgtraining voor ambassadeurschap

Medewerkers die hun eigen verhaal vertellen zijn vaak de beste ambassadeurs voor een organisatie. In vervolg op de basistraining ontwikkelde Het Inventief, Fundo en VGN een vervolgtraining.

Ambassadeurs die de basistraining gevolgd hebben, kunnen ook ingezet worden voor andere activiteiten. Deze interactieve training van 1 dagdeel biedt specifieke kennis over het verzorgen van rondleidingen en het geven van voorlichting op beurzen en banenmarkten. De training besteedt aandacht aan presentatietechniek, standopbouw, positionering en profilering.

De training wordt verzorgd door een trainer i.s.m. een acteur.

Maatwerk

De vervolgtraining kan als in-company training worden verzorgd en op verzoek worden aangepast op een specifieke vraag.

Mail voor meer informatie naar vandervelden@inventief.nl of bel Pieter-Marijn (013) 583 70 77.

Voor wie: Medewerkers in de zorg

Wanneer: donderdagmiddag 20 oktober 2016

Kosten: € 195,- p.p. excl. BTW

Nu inschrijven

Onderscheidend Vermogen

Scoor op onderdelen, verover de markt

“Onderscheidend vermogen. Onze organisatie doet veel goed en wil op alle fronten excelleren. Volgens mij kan dat niet en moeten we focussen. Maar waarop?”

Organisaties in de zorg zijn steeds meer aangewezen op marktwerking. Steeds meer onderdelen in de zorgketen worden geïntegreerd in de organisatie en het complete aanbod lijkt het ultieme aanbod. Er is veel aandacht voor zorgvisies en –concepten, maar hoe brengt u dat voor het voetlicht van de doelgroep? Ga aan de slag met de Blue Oceantheorie: ontgin nieuwe markten en scoor op die onderdelen waar uw organisatie écht goed in is. Maak het verschil en zorg ervoor dat mensen voor u kiezen, omdat u excelleert op onderdelen. In deze masterclass vindt u uw focus.

Maatwerk

De workshop wordt ook als in-company training verzorgd en is dan aangepast op uw specifieke vraag.

Mail voor meer informatie naar vandervelden@inventief.nl of bel Pieter-Marijn (013) 583 70 77.

Voor wie: Communicatieadviseurs / communicatiemanagers

Wanneer: donderdagmiddag 14 april en dinsdagmiddag 15 november 2016

Kosten: € 195,- p.p. (inclusief lunch)

Nu inschrijven

Masterclass Pecha Kucha

Masterclass Visiepresentatie

Heb jij iets te vertellen wat je heel graag aan anderen wil overbrengen? Wil je mensen meenemen in je idealen? Ben je leidinggevende en wil je medewerkers activeren? Zoek je steun voor je project of voor je plannen? Dan heb je dringend behoefte aan een goed verhaal. Een verhaal dat past bij wie jij bent en wat je wil bereiken. Een kernachtig verhaal dat staat als een huis en dat tot de verbeelding spreekt.

In de masterclass PechaKucha leer je om jouw eigen compacte verhaal tot stand te brengen, met de juiste opbouw en spanning en ondersteund door treffende beelden. Het enige wat je daarna nog hoeft te doen, is je verhaal sprankelend vertellen. In 20x20 seconden. Ook dat ga je oefenen in onze masterclass, samen met de overige deelnemers. In de Masterclass PechaKucha leer je de centrale boodschap van je verhaal te bepalen en af te stemmen op je publiek. We helpen je om een sterke verhaallijn te creëren, onder andere met storytelling technieken en om de juiste beleving op te roepen waarmee je jouw verhaal nog meer impact geeft.

De Masterclass bestaat uit twee dagdelen van 4 uur (met tussentijd van 14 dagen) en een huiswerkopdracht. Aantal deelnemers: minimaal 6, maximaal 8 personen. Hierdoor kunnen we tijd en aandacht besteden aan persoonlijke coaching op je verhaal.

Locatie: Deprez-gebouw Spoorzone Tilburg

Voor wie: (project)leiders in onderwijs, zorg & welzijn

Wanneer: 11 & 25 februari 2016 en 16 & 31 maart 2016

Kosten: 495,- p.p. ex btw

Nu inschrijven

Workshop Social Media

Hoe social media nu echt te gebruiken

“Social media, daar moet ik iets mee. Naast de doelgroep gaan staan, participeren in hun netwerken. Maar hoe doe ik dat?”

Wanneer u aan de slag gaat met social media heeft u veel te organiseren. Toegang tot diverse social media op de werkplek, een doel en een plan, een crisisplan en vertrouwen, een aantal early adopters; collega’s die het voorbeeld (mogen) geven. Met een goed plan aan de basis gaan deuren gemakkelijker open en kunt u sneller aan de slag. Het Inventief helpt u op weg. Samen ontwikkelen we een op uw organisa­tie toegespitst stappenplan en geven we u inzicht in social mediafactsheets.

Maatwerk

De workshop wordt ook als in-company training verzorgd en is dan aangepast op uw specifieke vraag.

Mail voor meer informatie naar vandervelden@inventief.nl of bel Pieter-Marijn (013) 583 70 77.

Voor wie: Communicatieadviseurs / HRM-functionarissen

Wanneer: donderdagmiddag 24 maart en dinsdagmiddag 1 november 2016

Kosten: € 195,- p.p. (inclusief lunch)

Nu inschrijven

Workshop Storytelling

Een verhaal aan de basis

“Storytelling. Ik heb me laten vertellen dat dat dé manier is om betekenis te geven aan mijn organisatie. Maar wat is het verhaal van mijn organisatie?”

Uw organisatie heeft de boel goed op orde. Er zijn een missie, een visie en een aantal kernwaarden gedefinieerd. Daaraan zijn beleid, strategie en een jaarplan gekoppeld. Alles is met elkaar verweven, er is geen speld tussen te krijgen. Of toch? Want wat als u en de directie heel goed weten wat de (wenselijke) identiteit van uw organisatie is, maar de rest van de organisatie niet? Hoe maakt u de rest van de organisatie deel­genoot op een dusdanige manier dat ook zij hun eigen versie van het verhaal kunnen vertellen? Na de workshop hebt u helder om welke onderdelen úw verhaal kan draaien en hoe een goed verhaal opbouwt.

Maatwerk

De workshop wordt vaker ook als in-company training verzorgd en is dan aangepast op een specifieke vraag.

Mail voor meer informatie naar vandervelden@inventief.nl of bel Pieter-Marijn (013) 583 70 77.

Voor wie: Communicatieadviseurs / communicatiemanagers

Wanneer: donderdagmiddag 21 april en dinsdagmiddag 22 november 2016

Kosten: € 195,- p.p. (inclusief lunch)

Nu inschrijven

Inschrijven

* dit veld is verplicht!