Zorggroep de Vechtstreek

Vertrouwd gevoel door welkomstboek

Lees meer >

Welkomstboeken De Vechtstreek

Je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk. Als woonzorgcentrum wil je nieuwe bewoners verwelkomen met alle nodige informatie en wil je dat het imago van de organisatie goed wordt weergegeven. Het welkomstboek van Zorggroep De Vechtstreek biedt uitkomst.

Hoe hebben we het aangepakt?

In het welkomstboek staat alle informatie die je nodig hebt als bewoner. Denk aan belangrijke telefoonnummers, een overzicht van het activiteitenaanbod en huisregels. Het boek stilt de informatiehoger van de bewoner en draagt bij aan de merkbeving doordat het boek prominent aanwezig is bij de cliënt thuis, zoals een bankmap. Ook voor familieleden en mantelzorgers bevat het boek veel nuttige informatie. Jargon wordt uitgelegd en er is bijvoorbeeld bezoekersinformatie over parkeren.

Full service

Behalve de welkomstboeken ontwikkelt Het Inventief ook tal van andere producten voor Zorggroep De Vechtstreek. Zoals brochures, foldersjablonen en de website.

Wat is het resultaat?

Voor cliënten is de stap naar een woonzorgcentrum vaak groot. Goede informatie helpt ze om sneller vertrouwd te raken met hun nieuwe woonsituatie. Het boek is een uitgebreid naslagwerk wat je rustig van voor tot achter door kunt lezen of kunt raadplegen als je bepaalde informatie nodig hebt.

Wat zegt de klant?

Peter van der Meer, bestuurder Zorggroep De Vechtstreek: “Het welkomstboek is een goede wegwijzer voor de nieuwe bewoners van onze woonzorgcentra en krijgt een belangrijke functie binnen onze informatievoorziening. De informatie die we geven in het boek staat goed gedoseerd en gestructureerd. Alle locaties van de Vechtstreek en thuiszorgcliënten in de wijk krijgen hetzelfde boek met kleine inhoudelijke verschillen."

Makkelijk aan te passen

"Uniformiteit in informatie en stijl vinden we belangrijk en het boek moet prettig zijn in gebruik. Daarom gebruiken we één lettertype dat groot en overzichtelijk is. Misschien gaan we later ook een grootletterwelkomstboek uitgeven, als bewoners dat wensen. Voordat we het boek uitbrengen, kijken we hoe de huidige bewoners reageren. Omdat we met een wordsjabloon werken met een vaste lay-out, kunnen we makkelijk de tekst aanpassen. Ook voor ons is het boek dus gebruiksvriendelijk.”

 

Uw reactie