Met een populair jaarverslag inspireert u medewerkers en brengt u belangenhouders en partners in beweging.
In het laatste jaarbeeld van Neos spelen cliënten de hoofdrol. Zij zijn tenslotte diegenen die… Lees verder >>
Hoe kun je de gebeurtenissen van het afgelopen jaar inzetten om medewerkers, partners en belangenhouders… Lees verder >>
GGz Breburg wilde een populair jaarverslag dat digitaal verspreid kon worden. Aan de ene kant om te… Lees verder >>
Een populair jaarverslag is een krachtig marketinginstrument. Het vertelt in aansprekende woorden en beelden wat er het afgelopen jaar is bereikt, wat de ambitie is van de organisatie en welke strategie er wordt gevolgd. Medewerkers raken erdoor geïnspireerd en belangenhouders en partners komen erdoor in beweging.
Welke vorm het beste past, verschilt per organisatie. Er zijn nog behoorlijk wat mensen die het prettiger vinden om van papier te lezen. Een jaarbeeld in de vorm van een boekje of magazine blijft vaak op tafel liggen en nodigt zo uit tot lezen. Een digitaal populair jaarverslag kan verrijkt worden met filmpjes en links. De link naar het jaarbeeld doorsturen is natuurlijk ook heel gemakkelijk. Omdat bij een digitale editie druk- en verzendkosten komen te vervallen, zijn de kosten over het algemeen lager.
Bij Het Inventief zien we de kracht van verhalen. Verhalen zijn herkenbaar en lezers kunnen zich ermee identificieren. Zie ook onze blogserie over storytelling. Wij pleiten er dan ook voor om verhalen in uw organisatie te verzamelen en deze als basis te gebruiken voor uw populaire jaarverslag. Zo komen de behaalde resultaten, de ambitie en de missie van de organisatie tot leven.